Ścieżka pieszo-rowerowa na trasie Dywity-Kieźliny wciąż niegotowa. Kiedy na ruchliwej dk 51 będzie bezpieczniej?

2017-11-03 07:00:00(ost. akt: 2017-11-02 22:07:20)
Jest opóźnienie na budowie ścieżki pieszo-rowerowej przy drodze krajowej 51, na odcinku od Dywit do Kieźlin

Jest opóźnienie na budowie ścieżki pieszo-rowerowej przy drodze krajowej 51, na odcinku od Dywit do Kieźlin

Autor zdjęcia: Andrzej Mielnicki

Jest opóźnienie na budowie ścieżki pieszo-rowerowej przy drodze krajowej 51, na odcinku od Dywit do Kieźlin. Miała być gotowa z końcem października. A będzie, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, dopiero pod koniec tego miesiąca.
Chyba nikt się nie spodziewał, że budowa zwykłej ścieżki pieszo-rowerowej może okazać się nie lada wyzwaniem drogowym. A jednak. Do końca października miał być gotowy ciąg pieszo-rowerowy przy drodze krajowej nr 51 na odcinku od Dywit do Kieźlin.

Budowa trwa od maja. Jest też nowy termin zakończenia inwestycji. Ścieżka ma być gotowa pod koniec listopada.

— Zmiana terminu wynikła z konieczności dodatkowego wzmocnienia podłoża w okolicy kładki — mówi Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA. — Projekt, który otrzymaliśmy od gminy Dywity, nie uwzględniał występowania w tym miejscu nienośnych gruntów organicznych o głębokości nawet do 7 m.
Wykonawca zaproponował wzmocnienie tego miejsca za pomocą materaca z geotkaniny, na której ułożony zostanie georuszt wypełniony kruszywem. Na materacu zostanie wykonany nasyp, na którym ułożona będzie nawierzchnia.

— Wstępnie zakładamy, że prace powinny się zakończyć do 24 listopada, ale ostateczny termin będzie zależał zarówno od pogody, jak i ewentualnych dodatkowych nieprzewidzianych okoliczności związanych z nienośnymi gruntami — dodaje Głębocki.

Ścieżka o długości ponad 1,2 km powstaje na zlecenie GDDKiA i ma poprawić bezpieczeństwo na tej ruchliwej drodze krajowej. Gmina Dywity długo zabiegała o tę inwestycję, wykładając 100 tys. zł na projekt techniczny, pod budowę przekazała też pięć działek. 


Ścieżka dla pieszych i rowerzystów w Dywitach ma mieć 3,5 metra szerokości, mają też powstać dwie zatoki autobusowe. Koszt prac to 1,9 mln zł. Inwestycja finansowana jest z Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

I ta ścieżka na pewno poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ale nie rozwiąże problemów kierowców jadących od tej strony do Olsztyna. Do tego przeciągająca się budowa dodatkowo ogranicza ruch na wjeździe do miasta. Są ograniczenia prędkości, tworzą się korki.

Ale to chyba jedynie przedsmak tego, co czeka kierowców, kiedy na drodze nr 51 ruszy budowa ronda na skrzyżowaniu w kierunku osiedla Sterowców, na którym przybywa bloków. Przedsiębiorcy z Dywit wraz innymi właścicielami firm z gmin położonych przy drodze nr 51 założyli stowarzyszenie, które zabiega o jej modernizację. W obecnym programie przebudowy dróg krajowych do 2023 roku nie jest jednak ujęta przebudowa tej drogi, w tym szczególnie najtrudniejszego odcinka od Olsztyna do Spręcowa.
am

Komentarze (29) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. bit #2366196 | 213.73.*.* 3 lis 2017 08:04

    Grunty, śmunty, tere-fere... Po uroczystym wbiciu łopaty w świetle fleszy 6 maja niemal do wakacji na budowie nic się nie działo. No chyba, że pracowali pod ziemią. A teraz - O, Matko! Nie zdążymy!

    Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

  2. Czarek #2366331 | 83.31.*.* 3 lis 2017 11:11

    Panie redaktorze tj.niesamowita informacja ścieżka z Dywit do Kieźlin. Tylko pytanie :W jaki sposób wykonają do 24.11. odcinek 2km do Kieźlin skoro odcinek 1,2 km z Dywit do skrzyżowania z osiedlem sterowców robią od kwietnia. A może by pan sprecyzował do którego roku?

    Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

  3. jag #2366318 | 157.25.*.* 3 lis 2017 10:48

    Jeżdżę tam codziennie. Było uroczyste otwarcie w blasku fleszy tej inwestycji, później przez pare tygodniu NIC dosłownie się nie działo a teraz jest obsuwa terminu? Inną sprawą jest to, że wykonawca zostawił sobie na koniec jatrudniejszy odcinek. Ale to nie powinno nikogo obchodzić!

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

  4. Kierowca #2366184 | 31.0.*.* 3 lis 2017 07:40

    Szerokosc idealna na samochod gdy bedzie korek na tym odcinku.

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

  5. anka #2366277 | 82.177.*.* 3 lis 2017 09:56

    I w tym cały problem, że w konkursie wybiera się ofertę najtańsza, a niekoniecznie najlepszą. Codziennie jeżdżę tą drogą i widzę „postęp” prac. Najlepsza jest paniusia co czasami kieruje ruchem. Macha lizakiem od czasu do czasu, tak mniej więcej w przerwie między bajerką robotnikami. Słabe to. I jeszcze fakt najistotniejszy: skoro wywala się 1,9 mln zł na ścieżkę znaczy to, że o obwodnicy to możemy pomarzyć. Dalej będziemy się tłuc na wąskiej i dziurawej nawierzchni między Olsztynem a Dywitami. Zapomniano chyba, że to droga międzynarodowa.

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    Pokaż wszystkie komentarze (29)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5