Ścieżka pieszo-rowerowa na trasie Dywity-Kieźliny wciąż niegotowa. Kiedy na ruchliwej dk 51 będzie bezpieczniej?

2017-11-03 07:00:00(ost. akt: 2017-11-02 22:07:20)
Jest opóźnienie na budowie ścieżki pieszo-rowerowej przy drodze krajowej 51, na odcinku od Dywit do Kieźlin

Jest opóźnienie na budowie ścieżki pieszo-rowerowej przy drodze krajowej 51, na odcinku od Dywit do Kieźlin

Autor zdjęcia: Andrzej Mielnicki

Jest opóźnienie na budowie ścieżki pieszo-rowerowej przy drodze krajowej 51, na odcinku od Dywit do Kieźlin. Miała być gotowa z końcem października. A będzie, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, dopiero pod koniec tego miesiąca.
Chyba nikt się nie spodziewał, że budowa zwykłej ścieżki pieszo-rowerowej może okazać się nie lada wyzwaniem drogowym. A jednak. Do końca października miał być gotowy ciąg pieszo-rowerowy przy drodze krajowej nr 51 na odcinku od Dywit do Kieźlin.

Budowa trwa od maja. Jest też nowy termin zakończenia inwestycji. Ścieżka ma być gotowa pod koniec listopada.

— Zmiana terminu wynikła z konieczności dodatkowego wzmocnienia podłoża w okolicy kładki — mówi Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA. — Projekt, który otrzymaliśmy od gminy Dywity, nie uwzględniał występowania w tym miejscu nienośnych gruntów organicznych o głębokości nawet do 7 m.
Wykonawca zaproponował wzmocnienie tego miejsca za pomocą materaca z geotkaniny, na której ułożony zostanie georuszt wypełniony kruszywem. Na materacu zostanie wykonany nasyp, na którym ułożona będzie nawierzchnia.

— Wstępnie zakładamy, że prace powinny się zakończyć do 24 listopada, ale ostateczny termin będzie zależał zarówno od pogody, jak i ewentualnych dodatkowych nieprzewidzianych okoliczności związanych z nienośnymi gruntami — dodaje Głębocki.

Ścieżka o długości ponad 1,2 km powstaje na zlecenie GDDKiA i ma poprawić bezpieczeństwo na tej ruchliwej drodze krajowej. Gmina Dywity długo zabiegała o tę inwestycję, wykładając 100 tys. zł na projekt techniczny, pod budowę przekazała też pięć działek. 


Ścieżka dla pieszych i rowerzystów w Dywitach ma mieć 3,5 metra szerokości, mają też powstać dwie zatoki autobusowe. Koszt prac to 1,9 mln zł. Inwestycja finansowana jest z Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

I ta ścieżka na pewno poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ale nie rozwiąże problemów kierowców jadących od tej strony do Olsztyna. Do tego przeciągająca się budowa dodatkowo ogranicza ruch na wjeździe do miasta. Są ograniczenia prędkości, tworzą się korki.

Ale to chyba jedynie przedsmak tego, co czeka kierowców, kiedy na drodze nr 51 ruszy budowa ronda na skrzyżowaniu w kierunku osiedla Sterowców, na którym przybywa bloków. Przedsiębiorcy z Dywit wraz innymi właścicielami firm z gmin położonych przy drodze nr 51 założyli stowarzyszenie, które zabiega o jej modernizację. W obecnym programie przebudowy dróg krajowych do 2023 roku nie jest jednak ujęta przebudowa tej drogi, w tym szczególnie najtrudniejszego odcinka od Olsztyna do Spręcowa.
am

Komentarze (29) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Tak to jest #2366167 | 193.46.*.* 3 lis 2017 07:11

    gdy Gmina zabiera się za projektowanie. W tym układzie nie trzeba być wykwalifikowanym geotechnikiem, wystarczyło pójść w teren, żeby stwierdzić prawdopodobieństwo wystąpienia gruntów nienośnych.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Lex #2366168 | 37.47.*.* 3 lis 2017 07:12

      Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule tekstu: wtedy, gdy droga nie będzie przypominała dtogi przez mękę.

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    2. Dobra zmiana... #2366176 | 88.156.*.* 3 lis 2017 07:23

      nie dość, że nie budują dróg ( te co tak dumnie odbierają teraz to zaczęło po) to nie potrafią zbudować kilometrowego odcinka drogi rowerowej w rok... Skandal! Czyli dróg nie będzie w przyszłości bo z czego? O tej propagandzie z jakimiś nadwyżkami budżetowymi to niech se dadzą spokój

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    3. Kierowca #2366184 | 31.0.*.* 3 lis 2017 07:40

      Szerokosc idealna na samochod gdy bedzie korek na tym odcinku.

      Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

    4. Chyba nikt się nie spodziewał, że budowa zwyk #2366192 | 213.73.*.* 3 lis 2017 08:01

      Jak widać budowa Green Velo niczego nikogo nie nauczyła, a już najmniej tych co wydają w tym kraju jakiekolwiek decyzje. Pytanie do redakcji: Jaka jest różnica (prawna i techniczna) między budową asfaltowej ścieżki rowerowej a budową zwykłej drogi dla samochodów? Odpowiedź brzmi - NIE MA prawie ŻADNEJ!

      Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (29)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5